Informatii

  • Categorie : Aplicații mobile
  • Data :11 Mai, 2017
  • Client :ONLINE Media Publishing
aplicatie android danube water levels voyager
doodle-1

Proiectul in integralitate:

Ne-am gândit… Cum ar fi să lansăm o aplicație de mobil pentru comandanți de navă fluvială și armatori?

Ce înseamnă această unificare? Despre ce ar trebui să fie vorba în aplicație?
Pe scurt, despre un set de aproximativ 20 de module ce reunesc la un loc informații de navigație despre cotele Dunării dar și ai afluenților acesteia din toată Europa, informații meteo bazate pe localizarea GPS, gabarit de aer la poduri, soluții avansate de navigație bazate pe interconectarea cu echipamentul de bord de tip AIS, și multe altele.

Care multe altele?
Pai să o luăm treptat. Aplicația oferă toate informațiile ce vin din exterior și sunt oarecum necontrolabile (meteo, cotele apelor, temperatura apei, debitele afluenților la vărsare – și le pune pe toate la dispoziția atât a comandantului navei – dar și armatorului – astfel încât cei doi să analizeze capacitatea logistică navală pe baza acelorași informații.

De altfel, aceștia pot privi și înapoi în timp, privind cotele Dunării din toate punctele de verificare, din urmă, zilnic, de câțiva ani buni. De asemea, modulul de vreme oferă și predicții active de vreme bazate pe realitatea din teren și nu pe modele matematice anterioare – specifice aplicațiilor clasice de meteo.

module voyager danube water levels 2

Dincolo de informația pusă la dispoziție – aplicația Android de navigație – oferă un set de module de calcul și simulare, cu ajutorul căreia, atât comandantul cât și armatorul pot simula încărcarea și descărcarea navei în funcție de pescajele existente, marfa încărcată sau descărcată, densitatea acesteia – toate în relație cu certificatul de tonaj al navei.

De asemenea, simulatorul re routare calculează timpul necesar deplasării dintr-un port în alt port raportat la modul de navigație, A, A1, B – dar și în funcție de numărul de ecluze de pe traseu ținând cont de timpul necesar de așteptare. Proiectul este încă în dezvoltare pe acest modul, programatorii lucrând la soluția de programare integrată la intrarea în ecluză acolo unde sistemul național o permite (Germania, Austria, Olanda).

De departe, pentru deplasare, sistemul notifică comandantul despre notificările către comandanți oferite de AFDJ și instituțiile omologe de-a lungul Dunării până în Olanda.

Modulul la care s-a lucrat enorm (ca timp petrecut în programare) îl reprezintă cel de navigație. Deținând proprietar două metode de navigație – bazată pe GPS-ul terminalului – sau alternativă și preferată prin interconectarea cu aparatura de bord de tip AIS cu ajutorul cablului Pilot. Soluția noastră de navigație pe Dunăre și afluenți permite actualizarea de la distanță a hărților de navigație și totodată împerecherea terminalului de navă folosit de comandant – împreună cu terminalul armatorului în vederea urmăririi active  deplasării navei. Monitorizeaza opririle neautorizate pe traseu, estimare reală a timpulor de deplasare prin interogarea vitezei de deplasare, dar mai interesant – printr-o soluție de monitorizare a tancurilor de combustibil afiseaza implicit consumul – atât pe termen lung cât și instantaneu.

Există module de detaliu si informatii portuare, modul de documente de navigatie prin care comandantul si armator pot face schimb de documente prin intermediul aplicatiei, dar si un sistem de mesagerie interna si ordine de marș.

Soluția este disponibilă în Google Play sub denumirea de Danube Water Level pentru posesorii de telefoane mobile cu sisteme de operare Android. Platforma urmează să fie extinsă la nivel internațional începând din acest an si dezvoltata si pentru platformele iOS.

Ești interesat să lucrezi cu noi?